Jóllakottsági index fogyás. A jóllakottsági index étrend és a fogyás

A folyton éhező kövérek - a fogyás titka

Fordította: Mezei Elmira Sokan még mindig elhiszik, hogy a kalóriák számolgatásával tudják testsúlyukat szabályozni. A különféle makrotápanyagok azonos kalóriányi mennyisége egészen másként hat az emberi szervezetre.

A jóllakottsági index étrend és a fogyás

Felejtsük el végre a kalóriatáblázatokat. A táplálkozástudományban számos nevetséges mítosz él. Mindegy, hogy kalóriát brokkoliból vagy cukorkából eszel meg, a testsúlyodra ugyanolyan hatása lesz. Egy étkezési kalória joule energiát tartalmaz. Ebben az értelemben egy kalória az tényleg egy kalória. De a szervezet számára mégsem mindegy, mert a dolog nem ilyen egyszerű.

A szénhidrátok hullámvasútján - Okos Doboz

Az emberi test egy nagyon összetett biokémiai rendszer, az energiaegyensúlyt szabályozó bonyolult folyamatokkal. A különböző élelmiszerek különböző biokémiai folyamatokon mennek át. Ezek közül vannak kevésbé hatékonyak, mert ezekben hő formájában energia- kalória vesztés történik 1.

Kezdőlap A jóllakottsági index étrend és a fogyás A jóllakottsági index étrendje az elfogyasztandó ételek megválasztásán alapul, jóllakóképességüknek megfelelően. Az ételeket tehát telítő hatásuk és kalóriabevitelük alapján választják ki. Sok fogyókúrás étrenddel ellentétben a jóllakottsági indexű étrend jelentős korlátozás nélkül elősegíti a fogyást. Kiegyensúlyozott étrendre támaszkodik, amely hozzájárul az egészség megőrzéséhez. A jóllakottsági index étrendjének alapjai.

Még ennél is fontosabb az a tény, hogy a különböző élelmiszereknek és makrotápanyagoknak komoly hatása van azokra a hormonokra és agyközpontokra, amelyek az éhséget és az étkezési szokásokat kontrollálják.

Az elfogyasztott ételeknek hatalmas befolyása lehet azokra a biológiai folyamatokra, amelyek szabályozzák, hogy mikor, mit, és mennyit együnk. Alább felsoroljuk jóllakottsági index fogyás a hat tény, ami bizonyítja, hogy egy kalória az NEM egyszerűen egy kalória.

A Leptin diéta 5 szabálya

Fruktóz vagy glükóz Az étrendben a két fő egyszerű cukor a fruktóz és a glükóz. Ez a kettő majdnem egyformának tűnik. Ugyanaz a kémiai képletük és a fajsúlyuk. De a szervezet számára a kettő teljesen mást jelent 2. A test összes szövete képes lebontani a glükózt, de a fruktózt jelentősebb mennyiségben egyedül a máj dolgozza fel 3.

jóllakottsági index fogyás fogyás ranch utah

A mennyisége növekszik, amikor éhesek vagyunk, és lecsökken, miután ettünk. Egy tanulmány azt mutatta ki, hogy a fruktóz magasabb ghrelin szinthez nagyobb éhséghez vezet, mint a glükóz 4.

A fruktóz nem stimulálja úgy a jóllakottság központokat az agyban, mint a glükóz, és zsírvesztés befejezők csökkent jóllakottság érzéshez vezet 5.

Jóllakottsági index fogyás ugyanannyi glükózból származó kalóriához képest, a magas fruktózfogyasztás okozhat inzulinrezisztenciát, hasi hízást, emelkedett triglicerid- vércukor- és apró, sűrű LDL koleszterinszintet másként ez a VLDL 6.

Ugyanannyi jóllakottsági index fogyás kalória, mégis teljesen különböző hatással van az éhségre, a hormonokra, és az anyagcsere normál működésére. Mert egy kalória nem egyenlő egy kalóriával. Ne felejtsük el, hogy ez a hozzáadott cukorból származó fruktózra vonatkozik, nem a gyümölcsökben lévő fruktózra.

A gyümölcsöknek a rost- és víztartalma, valamint a jelentős harapási ellenállás enyhíti a fruktóz negatív hatásait. A lényeg: Bár a fruktóznak és a glükóznak ugyanaz a kémiai képlete, a fruktóznak sokkal több negatív hatása van a fogyni akar asz, az étvágyra és a metabolikus egészségre.

jóllakottsági index fogyás fogyás webbeteg

A cég általam ajánlott kedvezményes termékei itt tekinthetők meg 2. A táplálék termikus hatása A különböző ételek különböző metabolikus pályákon haladnak végig.

  • Zsírégetők wa
  • Fatburner am abend
  • Lefogyhat a cinkkel
  • Hat magyarázat, miért mégsem egyenlő egy kalória egy másik kalóriával
  • Fogyás milyen gyorsan biztonságos

A fehérjékből való energianyerés kevésbé hatékony, mint a szénhidrátokból és zsírokból történő energianyerés. A fehérje grammonként 4 kalóriát tartalmaz, de a fehérjekalóriák nagy része a lebontás során hőveszteség formájában elvész. A táplálék hőtermelő hatása annak a fokmérője, hogy a különböző ételek mennyire növelik meg az energia felhasználást, vagyis mennyi energia kell a tápanyagok emésztéséhez, felszívódásához, és átalakításához.

Jóllakottsági index fogyás források különböző adatokat közölnek, de az világos, hogy a fehérje lebontása sokkal több energiát igényel, mint a zsíré és a szénhidráté 8. A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg A kutatások kimutatják, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek napi kalóriával fokozzák az anyagcserét, az alacsonyabb fehérjetartalmú étrendekhez képest 9 Létezik egy olyan vizsgálat, amelyben összehasonlítottak két azonos kalória- és makrotápanyag tartalmú szendvicsfajtát.

Nem csökkenti az étvágyat az alacsony glikémiás indexű diéta

Azok, akik a teljes kiőrlésű szendvicset ették, kétszer annyi kalóriát használtak fel az emésztésre, mint a másik csoport A lényeg: A proteinből származó kalóriák kevésbé hizlalnak, mint a szénhidrátból illetve a zsírból származók, mert a fehérje lebontásához több energia szükséges.

A teljes értékű táplálékok emésztése ugyancsak több energiát igényel, mint a finomított, feldolgozott ételeké. A fehérje étvágycsökkentő hatású, így kevesebb kalóriát fogyasztunk A fehérjesztori nem ér véget a gyorsabb anyagcserénél.

A fehérjefogyasztás jelentősen csökkent étvágyhoz is vezet, ami automatikusan kevesebb kalória elfogyasztását eredményezi. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a fehérje messze a leglaktatóbb makrotápanyag 12 Ha valaki megemeli a fehérjebevitelt, akkor elkezd fogyni, kalóriaszámolgatás és adagcsökkentés nélkül is.

Jóllakottsági index fogyás

A fehérje automatikus vezérlésre állítja a zsírvesztést. Teljesen világos, hogy ami az anyagcserét és az étvágykontrollt illeti, egy fehérjekalória NEM egyenlő egy szénhidrát- vagy egy zsírkalóriával. A lényeg: A magasabb fehérjeszint drasztikusan lecsökkentheti az étvágyat, és automatikus fogyáshoz vezethet, a kalóriák vagy az adagok kontrollálása nélkül.

A jóllakottsági index A különböző ételek különböző hatással vannak a jóllakottságra.

  • 45 nap alatt elveszíti a hasi zsírt
  • Átmenetek fogyás danville il
  • Állkapocs zsírvesztés
  • Nem csökkenti az étvágyat az alacsony glikémiás indexű diéta | Well&fit
  • 54 nem tud fogyni

Bizonyos táplálékokból sokkal könnyebb túlenni magunkat, mint másokból. Például, fagylaltból elég könnyű kalóriát vagy még többet megenni, míg tojásból vagy brokkoliból eléggé kéne erőltetni magunkat, hogy ugyanennyi kalóriát elfogyasszunk. Ez egy kulcs példája annak, hogy a választott táplálékok mekkora hatással lehetnek az elfogyasztott összkalória mennyiségére.

A folyton éhező kövérek - a fogyás titka

Sokféle tényező befolyásolja a különböző ételek jóllakottsági értékét, amelyet egy ún. A jóllakottsági index jelzi egy étel éhségcsökkentő hatását, illetve, hogy mennyire növeli a telítettségérzést, és mennyire csökkenti a rákövetkező néhány órában az energiabevitelt.

Ha olyan ételeket eszünk, amelyeknek alacsony a jóllakottsági indexe, akkor éhesebbek leszünk, és többet fogunk enni. Ha magas jóllakottsági indexszel rendelkező ételeket választunk, akkor kevesebbet fogunk enni és fogyni fogunk. Néhány magas jóllakottsági indexszel rendelkező étel: a héjában főtt burgonya, a marhahús, a tojás, a babfélék és a gyümölcsök, míg az alacsony jóllakottsági indexű ételek közé tartozik például a fánk és a sütemények. Világos, hogy az, hogy jóllakottságot kiváltó ételeket választunk-e vagy sem, hosszú távon komolyan befolyásolja az energiaegyensúlyt.

Mert egy marhaszeletből származó kalória nem egyenlő egy fánk kalóriával. A lényeg: A különböző élelmiszereknek különféle hatása van a jóllakottságra, és hogy hány jóllakottsági index fogyás fogyasztunk el. Ezt mérjük a jóllakottsági index skálán.

jóllakottsági index fogyás a fogyás segíteni fogja a bivaly púpját

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend automatikusan kalóriacsökkentéshez vezet óta több, mint 20 randomizált vizsgálat hasonlította össze az alacsony szénhidrát- illetve az alacsony zsírtartalmú étrendeket. A vizsgálatok következetesen kimutatták, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendek gyakran szor hatékonyabb fogyáshoz vezetnek, mint az alacsony zsírtartalmúak.

Ennek az egyik fő oka, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendek drasztikusan csökkentik az étvágyat. Így az emberek külön odafigyelés nélkül is kevesebb kalóriát kezdenek fogyasztani 18 De, még amikor a két csoportban kiegyenlítik a kalóriákat, az alacsony szénhidráttartalmú csoport általában még így is többet fogy, bár ez nem mindig éri el a statisztikailag szignifikáns szintet 2021 Ennek valószínűleg a legfőbb oka, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendek a vizesedés jelentős csökkenéséhez vezetnek.

Az extra püffedés az első egy-két hétben elmúlik Egy másik ok, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendek általában több fehérjét tartalmaznak, mint az alacsony zsírtartalmúak.

jóllakottsági index fogyás hogyan lehet elveszíteni a mell súlyát

A protein metabolizációja energiaigényes és a szervezet energiát fordít a fehérje glükózzá való átalakítására A lényeg: Az alacsony szénhidráttartalmú étrendek következetesen nagyobb fogyáshoz vezetnek, mint az alacsony zsírtartalmúak, még akkor is, ha mindkét csoport ugyanannyi kalóriát fogyaszt.

Olvassa el is