Zsírégetés hiit. Hatékony zsírégetés HIIT edzéssel

5 gyors HIIT edzés kezdőknek

Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen sportolnak a szabadban.

HIIT kardióedzés otthon – zsírégetés felsőfokon!

Sokan a futást választják, amivel fejleszthetik az állóképességet, formálódhatnak és fogyhatnak is. Egyszerű felkapni zsírégetés hiit futócipőt, és kocogni fél vagy egy órát, de van egy még hatásosabb megoldás, ha a nyár közeledtével a bomba alak elérése a cél.

A HIIT edzéssel gyorsabban és hatékonyabban kerülhetünk jó formába. A kardió jellegű mozgással — mint amilyen a zsírégetés hiit, az úszás és a kerékpározás — alacsony vagy közepes intenzitással végezzük az edzésmunkát.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

A megfelelő eredmény elérése ennél az edzéstípusnál meglehetősen hosszú ideig tart, a kalóriaégetéshez legalább 30 perces edzés ideális. Az intervallum edzéssel perc alatt zsírégetés hiit a hatást lehet elérni, mint egy 1 órás, állandó intenzitású kardió mozgással.

Az időspóroláson túl további előnye még a kardióval szemben, hogy gyorsabb a kalóriaégetés, és az edzés után még 24 órával is fennáll a zsírégetés folyamata.

400 KALÓRIA 40 PERC ALATT! ZSÍRÉGETŐ TELJES TEST EDZÉS 💪

HIIT edzéssel felpörgethetjük az anyagcserét, javíthatjuk az állóképességet és fejleszthetjük izmainkat. A saját testsúlyos gyakorlatok akár otthonunkban, de szabadtéren vagy edzőteremben is elvégezhetők.

zsírégetés hiit

HIIT edzés — a magas intenzitással végzett mozgás. A HIIT High-intensity interval trainingazaz a magas intenzitású intervallum edzés során magas és alacsony intenzitású szakaszok váltogatják egymást. A magas intenzitású rész anaerob edzésnek felel meg, testünk a szénhidrátokat hasznosítja energiaforrásként, oxigén felhasználása nélkül.

Az alacsony intenzitású szakasz során az energiaraktárak újratöltődnek, a test elkezd regenerálódni.

zsírégetés hiit

Mire figyeljünk a HIIT edzés során? Mint minden edzés előtt, itt is különösen fontos, hogy ne hanyagoljuk el a bemelegítést.

Hatékony zsírégetés HIIT edzéssel

Az első pár alkalommal érdemes megtalálni a határainkat, és ennek megfelelően emelni a gyakorlatok számát vagy erősségét. A magas intenzitás megterheli a szervezetet, a hangsúly a fokozatosságon legyen. Nagyobb terhelésnél előfordulhat enyhébb rosszullét vagy hányinger, ha szükségét érezzük, kérjük egy profi edző segítségét a kezdeteknél. Abban, hogy biztosan ne lépjük át a határainkat, segítségünkre lehet a pulzuskontroll is. Felejtsük el a futást?

zsírégetés hiit

Épp ellenkezőleg, a HIIT edzéssel megtörhetjük a monoton, hosszú futások ritmusát. Lazább futás vagy kocogás során érdemes beépíteni rövid sprinteket az edzésbe, vagy változatossá tenni a mozgást pár négyütemű fekvőtámasszal.

Nem fontos szigorúan órával mérni az egyes szakaszokat, legyünk kreatívak, és használjuk például a lámpaoszlopokat mértékegységnek.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Három lámpaoszlop gyors sprint, három lámpaoszlop lassú kocogás, ennyire egyszerű. Hogyan építsük be edzéstervünkbe a HIIT-et? A futás mellett bármelyik kardió edzést feldobhatjuk intervall szakaszok beiktatásával, legyen az úszás, biciklizés vagy evezés.

zsírégetés hiit

A HIIT sokat segíthet akkor is, amikor úgy érezzük, hogy az állandó, azonos intenzitású mozgással nem fejlődünk. Az intervallumos edzés felrázza testünket, ezáltal képesek leszünk jobb eredmények elérésére.

Olvassa el is